۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۶۱۱۴۴۶
آیت الله اعرافی:

مسؤولان از مقاومت در برابر دشمن نهراسند | دشمن به بن بست رسیده است

مسؤولان از مقاومت در برابر دشمن نهراسند | دشمن به بن بست رسیده است
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که دشمن در اقدامات خود علیه ایران اسلامی به بن بست رسیده است، گفت: مسؤولان از مقاومت در برابر دشمن نهراسند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم شهادت امام صادق(ع) و سالگرد حمله دژخیمان پهلوی به مدرسه فیضیه که شامگاه شنبه در مدرسه فیضهه برگزار شد، با طرح سؤالی مبنی بر این که دلیل نامیدن تشیع به شیعه جعفری چیست، گفت: بیش از صدهزار روایت از ائمه(ع) و پیامبر اکرم(ص) به دست ما رسیده که بیش از سی و هشت هزار روایت مربوط به امام صادق(ع) است.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: تعداد شاگران امام صادق(ع) نیز بیش از چهار هزار نفر بیان شده است و بیش از دو هزار نفر روایات ایشان را نقل کرده اند و این میراث امام صادق(ع) است که مکتب را به نام ایشان منتسب کرده اند؛ اگر روایات سایر ائمه(ع) را کنار گذاریم می توان گفت تمامی معارف اخلاقی، فقهی و اعتقادی در سخنان امام صادق(ع) یافت می شود البته این سخن مبالغه دارد اما دور از واقع نیست.

وی با اشاره به شرایط و موقعیت دوران امامت امام صادق(ع) تصریح کرد: ما امروز نیز در پرتو انقلاب اسلامی در شرایط ویژه ای قرار گرفته ایم که باید مانند امام صادق(ع) کمر همت را ببندیم تا این گنج معارف صادقی و باقری و خاندان پیامبر(ص) را به دنیای امروز عرضه کنیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه های اضافه کرد: رسالت ما و شما بسیار سنگین است؛ این منظومه بسیارعظیم و شریف اهل بیت(ع) امروز در دستان شما حوزویان است تا آن را با اجتهاد اصیل و درست به جامعه امروز عرضه کنید، ما معتقد هستیم این اندیشه ناب انسان ساز و تمدن آفرین است و برای جامعه امروز نیز پیام های نجات بخش دارد.

وی در ادامه سخنان خود به حمله دژخیمان پهلوی به مدرسه فیضیه اشاره کرد و افزود: حادثه فیضیه نقطه عطف شکل گیری نهضت روحانیت، انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بود که در زمینه آن سخنان فراوانی گفته شده است اما بازهم جا دارد صاحب نظران در زمینه آن بنویسند و آرای جدید ارائه دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حادثه فیضیه دژخیمان پهلوی با پشتیبانی مستکبران جهانی وارد حرمت شکنی بی سابقه ای شدند و حرمت مدرسه فیضیه پایگاه مجاهدان بزرگ و نماد ارزش های دین را در روز شهادت امام صادق(ع) آن هم با حضور مرجع والا مقام حضرت آیت الله گلپایگانی، شکستند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه با کمال تأسف سپاه شیطان و عهدشکنان تاریخ به مصاف شما ملت بزرگ و جبهه مقاومت آمده اند و تمام عهد شکنی ها، تهدید و تحریم برای آن است که صدای فیضیه و انقلاب اسلامی را خاموش کنند.

آیت الله اعرافی خطاب به دشمنان ملت ایران و مقاومت اظهار کرد: شما آمده اید ملت ایران را تحریم، جبهه مقاومت را تهدید و مزدوران را به هجمه علیه ارزش ها ترغیب می کنید، گمان می کنید که چنین کارهایی کارساز است و شما را موفق می کند؟.

وی ادامه داد: شما آمده اید در منامه کنفرانس تشکیل داده اید تا اسرائیل دشمن رسول خدا و امت اسلام را تطهیر کنید، ننگ بر شما سران مزدور عرب و وابستگان به استکبار که به گونه ای اسرائیل تطهیر کردید تا یک مقام آمریکایی بگوید سخنان سران عرب بالاتر از سخنان نتانیاهو بود، اف بر شما، شما با رسول خدا(ص) به جنگ برخاسته اید و در برابر همه امت اسلام قد برافراشته اید و لعنت خدا برشما عهدشکنان.

مدیر حوزه های علمیه اضافه کرد: اما از همه آنها بدتر که دل مسلمانان و میلیون ها مقلد و دلداده رهبر معظم انقلاب و روحانیت اصیل و فقاهت و مرجعیت را به درد آورد این است که در زنجیره تحریم ها رهبرمعظم انقلاب را تحریم کردند، می دانید چه کردید؟ می دانید چگونه به جنگ رموز الهی رفتید؟ می دانید چه بغضی دردل های مؤمنان به وجود آمد؟ بدانید امروز فیضیه بیدار، قم زنده و هوشیار و ملت ایران در صحنه حاضر است، جبهه مقاومت و مردان مقاومت در عالم اسلام در صحنه حاضر اند و این حرمت شکنی شما بی پاسخ نخواهد ماند و به فضل الهی همه امت اسلام در برابر نیت های شوم شما خواهند ایستاد و بینی شما را به خاک خواهند مالید.

وی افزود: چنین کارهایی نشانه این است که شما به بن بست رسیده اید و قادر به برخورد نظامی و مقاومت پولادین انسان های مؤمن و فناوری های پیشرفته ایران اسلامی نخواهید بود شما ملت ما را تحریم می کنید اما شکست خواهید خورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به مسؤولان گفت: انتظار ما از مسؤولان و دولت مردان این است که با الهام گیری از گفتمان فیضیه و انقلاب اسلامی استوار و قاطع در برابر جبهه کفر بایستند و نهراسند و رعب دلهایشان را نگیرد و با مذاکره با این عهدشکنان راه به جایی نخواهیم برد.

وی افزود: فیضیه امروز نیز درکنار مردم ایران و امت اسلام است، مراجع و علما غم خوار ملت هستند و همانند ایثارگران در همه صحنه ها حاضر خواهند بود و امروز نیز فریاد بیش از نیم قرن امام خمینی(ره) را از فیضیه می شنویم که باید ایستاد و در برابر زورگویان مقاومت کرد./1324/پ201/ق

تعداد بازدید : 7
 
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلاب انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
هر سخنی که دولتمردان آمریکایی درباره ایران به زبان می‌آورند، توطئه جدیدی است که باید مراقب آن بود.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
جالب بود. می بایست در تیترتون +فیلم و + صوت را اضافه میکردید.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کاش مطالب فایل صوتی در متن خبر درباره منقاب امام صادق (ع) منعکس میشد.
1
0